Job 20 van 26


Report this listing

Solliciteren



Dispatcher


Functie

Als Dispatcher speel je een sleutelrol bij het waarborgen van het algemene veiligheidsgevoel voor zowel reizigers als collega's, zowel in stations als op treinen. Werkzaam vanuit het dynamische Security Operations Center (SOC) of de Control Room (CR), ben je het kloppende hart van onze 24/7 dienst, waar we (nood)oproepen van reizigers en personeel met de hoogste prioriteit behandelen.

Jouw taken in het Security Operations Center (SOC) zijn allesbehalve standaard:

  • Het snel en doeltreffend beantwoorden van (nood)oproepen.
  • Bij situaties die het realtime treinverkeer beïnvloeden, contact opnemen met politie-, hulp- en veiligheidsdiensten, of collega's binnen de organisatie.
  • State-of-the-art ondersteuning bieden via telefoon en digitale applicaties zoals WhatsApp.
  • Met behendigheid handelen om treinverkeer te verzekeren, veiligheid te garanderen en het welzijn van reizigers en collega's te waarborgen.
  • Niet alleen ondersteuning bieden aan Securail-collega's op het terrein, maar hen ook doelgericht aansturen.
  • Jouw ogen zijn overal: van camerabewaking tot het zorgvuldig opslaan van beelden.
  • Uiteraard voorzien we je van de tools om al jouw interventies netjes te documenteren.

In de Control Room, waar we de vinger aan de pols houden voor security- en safety-incidenten op het spoorwegdomein, en technische problemen in grote stations en spoorwegtunnels op de voet volgen, ben jij als dispatcher een echte held:

  • Jij bent de stem die telefonische oproepen voor dringende technische problemen met de infrastructuur behandelt.
  • Alarmmeldingen, of het nu gaat om inbraken, indringers, brand of persoonsalarmen in de NMBS- en Infrabel-infrastructuur, belanden direct op jouw radar.
  • Reizigers die contact opnemen vanuit de NMBS-parkings? Ook daar ben jij de helpende hand.
  • Jouw ogen zijn opnieuw onmisbaar voor camerabewaking, en uiteraard, een gedetailleerd verslag van al jouw interventies is een must.

Jouw profiel

  • Een diploma hoger secundair onderwijs is voor jou een evidentie.
  • Met minstens 2 jaar relevante ervaring in een oproepcentrale, noodcentrale, alarmcentrale, dispatching, callcenter, ben jij klaar voor deze uitdaging.
  • Ploegenwerk volgens het 3x8-regime? Geen probleem voor jou.
  • Je bent een teamplayer, maar kunt ook schitteren in autonomie.
  • Je Franse taalvaardigheid opent deuren, en we ondersteunen je graag om deze verder te ontwikkelen.
  • Jouw communicatieve skills zijn sterk en klantgericht.
  • In stressvolle situaties bewaar jij de kalmte, analyseer je scherp en ga je zelfstandig en doelgericht te werk.
  • Veiligheidsprocedures volg jij als een wet.
  • De uitvoering van het transport opvolgen of controleren
    Problemen identificeren en bijsturen
  • De activiteiten van het personeel opvolgen en nakijken (rijtijden, geldigheid van de attesten, ...)
  • Routes van voertuigen organiseren en plannen volgens de verkeersintensiteit, de beschikbare voertuigen, ...
  • De toewijzing van de chauffeurs over het netwerk of de interventiezone opstellen
  • De uitrusting van het netwerk controleren (bushokjes, signalisatiepanelen, ...)
    Het onderhoud programmeren

Aanbod

  • Een uitgebreide (betaalde) opleiding om de benodigde kennis en vaardigheden op te bouwen.
  • Een boeiende en afwisselende job met de nodige verantwoordelijkheid.
  • Tal van opleidings- en doorgroeimogelijkheden: jij bent de regisseur van je eigen carrière.
  • Een aantrekkelijk loonpakket met premies voor nacht- en weekendwerk, jaarpremie, vakantiegeld en maaltijdcheques.
  • Maar liefst 37 vakantiedagen per jaar.
  • Een hospitalisatieverzekering en aansluiting bij RailCare.
  • Een treinabonnement voor 2de klasse in België, kortingen op internationale treinreizen en een fietsvergoeding.
  • En alsof dat nog niet genoeg is: voordelen voor jouw gezin, waaronder gratis treintickets, voordelige vakantiekampen en kortingen op gezinsactiviteiten en in winkelketens.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht